-

Adrian-Lenz

Maseczka znamieniem niewolnika

Zacznę od cytatu z Pisma Świętego: „I sprawi, że wszyscy mali i wielcy, bogaci i ubodzy i wolni i niewolnicy będą mieli cechę na swojej prawej ręce, albo na czołach swoich; i żeby nikt nie mógł kupować, ani sprzedawać, tylko ten, co ma cechę albo imię bestii, albo liczbę jej imienia.” (Ap 13,16-17) Od razu zaznaczam, że nie jestem wyrocznią odnośnie interpretacji Pisma Świętego, nie mam ku temu żadnych prerogatyw i w zasadzie nie powinienem tego robić. To co powinienem zrobić i zazwyczaj robię w takiej sytuacji, to zacytowanie wypowiedzi autorytetu duchownego w danej kwestii i ewentualne wyciągnięcie wniosków. Tym razem robię wyjątek z dwóch powodów. Po pierwsze, jak dotąd nie natrafiłem na komentarz katolickiego duchownego dotyczący tego konkretnego fragmentu (jak również kolejnego, który zaraz przytoczę). Po drugie, to co na ten temat napiszę wydaje mi się dość trudne do podważenia. Oczywiście, jest to tylko moje przeświadczenie, jak najbardziej omylne i jeśli znajdę wypowiedź katolickiego hierarchy, która mojej interpretacji zaprzeczy, to jestem gotowy się z niej wycofać. Tyle tytułem wstępu, żeby nie było, że coś komuś narzucam.

Pojawiła się w przestrzeni medialnej idea tzw. „certyfikatu szczepień”, czyli takiej przepustki, przypisanej do konkretnej osoby, umożliwiającej wstęp do wybranych zakładów, instytucji czy środków transportu. Zdaje się, że w niektórych miejscach taki rodzaj przepustki już wchodzi w życie. Mówi się też o możliwościach fizycznej aplikacji takiego certyfikatu czy kodu bezpośrednio do ciała człowieka. Te informacje przebijają się do mainstreamu, więc można przypuszczać, że badania nad tego typu rozwiązaniami są już całkiem zaawansowane. Puśćmy teraz trochę wodze fantazji i wyobraźmy sobie, że taka przepustka, którą możemy również nazwać osobistym kodem, przyjmuje formę tatuażu na rękę lub jakiegoś urządzenia do tej ręki na stałe przymocowanego. Wyobraźmy sobie, że kod ten jest wymagany, żeby wejść do środków transportu publicznego, sklepów i wszelkich budynków państwowych i korporacyjnych. Jeśli dołożymy do tego globalny charakter takiego rozwiązania, to mamy, w mojej ocenie, wypisz wymaluj, realizację wizji z przytoczonego na początku fragmentu Apokalipsy. Z tą tylko różnicą, że zamiast znaku bestii mamy kod osobisty. Chociaż w obliczu tak uderzającego podobieństwa, można założyć, że są to tylko różne określenia tego samego zjawiska. Chyba się nie pomylę, jeśli powiem, że w wypadku zrealizowania opisanego przeze mnie scenariusza, zdecydowana większość osób uzna, że cytowana na początku wizja Apokalipsy spełniła się. Rzecz jasna, znajdą się osoby, które zaprzeczą, jednak myślę, że w obliczu tak oczywistych podobieństw, raczej nie będziemy wyczekiwać jeszcze dokładniejszego odwzorowania. Innymi słowy, jest taka teoretyczna możliwość, że apokaliptyczna wizja znamienia bestii może się spełnić w opisany wyżej sposób. Chyba nie napisałem do tej pory nic kontrowersyjnego.

Teraz drugi fragment: „I trzeci anioł przeleciał za nimi, wołając głosem donośnym: Jeśliby się kto kłaniał bestii i obrazowi jej i przyjąłby znamię na swe czoło, albo na rękę swoją i on pić będzie z wina gniewu bożego, „które zmieszane jest ze szczerym winem w kubku gniewu jego” i będzie męczony ogniem i siarką wobec aniołów świętych i wobec Baranka.” (Ap 14,9-10) W mojej interpretacji, zaznaczam nieautorytatywnej i niewiążącej, ten fragment stwierdza winę i karę dla tych, którzy dobrowolnie przyjmują znamię bestii. Innymi słowy, przyjęcie znamienia bestii jest grzechem. Dlaczego? Powodem może być to, że ten znak, teoretycznie, zawierać może dosłowne odniesienie do szatana, czyli na przykład przypisany każdemu, wytatuowany kod osobisty będzie zaczynał się od trzech szóstek. Przyjmując zatem taki znak wchodzimy, chcąc nie chcąc, w jakiś rodzaj więzi z szatanem. Jest to jakiś powód, jednak wydaje mi się, że jeśli już to drugorzędny. W mojej opinii, istotą znamienia bestii jest przyjęcie na siebie dobrowolnego naznaczenia w celu uczestnictwa w bezbożnym, a właściwie anty-bożym systemie światowym. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że takie stwierdzenie jest dość problematyczne i może być łatwo atakowane, bo przecież wszyscy od lat żyjemy w bezbożnym świecie. Co więcej, czasami aktywnie i dobrowolnie go budujemy, na przykład zatrudniając się w korporacji, która w oczywisty sposób działa na szkodę społeczeństwa albo promuje ideologie uderzające w katolicką moralność. Czy taka osoba również zasługuje na kary opisane w Apokalipsie? Tego nie wiem i nie chce się na ten temat wypowiadać. Należałoby poszukać odpowiedzi na to pytanie w kościelnych opracowaniach poświęconych katolickiej moralności. Tam zapewne są opisane i takie przypadki. W omawianym fragmencie jest jednak wyraźnie położony nacisk na naznaczenie, znamię, więc dalej będę się upierał przy swojej interpretacji, oczywiście tak długo, dopóki nie ukaże się interpretacja z autorytetem, która by mojej zaprzeczała. W praktycznym skrócie ująłbym to tak: Jeśli wymaga się od ciebie oznakowania, naznaczenia w celu korzystania z jakichś dóbr czy usług, odpowiadasz: nie!

Teraz przejdźmy do kwestii maseczek. Zasady, na których opiera się obowiązek ich noszenia, są tożsame z opisanym przeze mnie wyżej scenariuszem z globalnym kodem osobistym na ręce. Bez tego gadżetu nie zrobimy zakupów w markecie, nie wejdziemy do pociągu (chociaż system nie jest jeszcze całkiem domknięty). Maseczka jest tym naznaczeniem, które, moim zdaniem, stanowi istotną cechę znamienia bestii, choć sama w sobie, sensu stricto, biblijnym znamieniem jeszcze nie jest. Maseczkę można w każdej chwili zdjąć, znamię będzie bardziej trwałe, jak na przykład wymieniony przeze mnie tatuaż. Moralne konsekwencje też mogą być mniejsze w przypadku maseczki. Przyznam, że sam kilka razy takową założyłem. Wyciągnąłem natomiast wnioski z tych sytuacji i później byłem już bardziej asertywny. Nie mniej jednak, moralna wina osoby, która dobrowolnie zakłada maseczkę, żeby korzystać z usług, jest dla mnie ewidentna i wynika ze ścisłej analogii takiego zachowania oraz opisu z Apokalipsy. Tak naprawdę wystarczy zamienić wszędzie tam, gdzie teraz wywieszone są kartki z napisem „Wejście tylko w maseczce” na takie z napisem „Wejście tylko z kodem osobistym”; zastąpić do tego stojaki z płynem dezynfekującym elektronicznymi czytnikami kodów i mamy biblijną wizję w skali jeden do jednego. A tam już nie ma przebacz: „ogień i siarka wobec aniołów świętych i wobec Baranka”. Są, rzecz jasna, ludzie, którzy uważają, że te maseczki to dla naszego zdrowia i że w ogóle państwo swoimi rozporządzeniami ratuje nas przed zagładą – przepraszam, ale nie chce mi się takich przypadków komentować („Ludzie, oprzytomnijcie!”). Podsumowując, dla mnie maseczka jest wstępem do znamienia bestii, upokorzeniem i poniżeniem, którego nie mamy prawa dobrowolnie przyjąć. Oczywiście jest to tylko moja opinia, można się z nią zgadzać lub nie. Przedstawiam po prostu mój punkt widzenia.

Na to wszystko ktoś odpowie, że jeśli nie założy maseczki, to zostaje mu umrzeć z głodu - Chyba tak źle jeszcze nie jest. Są sklepy, gdzie sprzedadzą nam towar bez maseczki, chociaż czasem ktoś nas może o nią upomnieć. A nawet gdyby nie było takich sklepów, to można zrobić zapasy gdzieś na targu albo w internecie. Jeśli wiązać się to będzie z koniecznością zredukowania diety do samych placków ziemniaczanych, to i tak warto. Podobnie, gdy ktoś korzysta z komunikacji publicznej, na przykład w drodze do pracy, niech najpierw spróbuje jeździć bez maski. Jeśli rzeczywiście będzie wyrzucany za nienoszenie maski, trzeba poszukać innego rozwiązania, tak żeby tej maski nie nosić. Może nie z dnia na dzień, ale trzeba konsekwentnie do tego dążyć. Nie można wszędzie szukać kompromisów. Zresztą nawet jeśli ktoś nie uważa, że zamaskowanie jest czymś złym, to chyba zdajemy sobie sprawę, że to być może wstęp do realnego opieczętowania, a tu już nasza decyzja może być tą ostateczną. Chociażby z tego względu myślę, że warto się zawczasu przygotować. Czy stawianie takiego oporu jest ciężkie? Oczywiście. Jednak powiedzmy sobie jedną rzecz otwarcie: Żyjemy w bezbożnym świecie, wśród bezbożnych ludzi. Nie oczekujmy, że w takich okolicznościach nasze życie może być lekkie i wygodne.

Z Bogiem!



tagi: apokalipsa  maseczka  znamię bestii 

Adrian-Lenz
4 marca 2021 10:54
86     3458    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Adrian-Lenz
4 marca 2021 11:04

Powinien pan jeszcze Wielką improwizację z Dziadów do tego podłączyć, bo nastrój trochę siada

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @gabriel-maciejewski 4 marca 2021 11:04
4 marca 2021 11:54

Proszę się nie przejmować i karnie wykonywać instrukcje rządu. Na pewno wszystko się ułoży.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adrian-Lenz 4 marca 2021 11:54
4 marca 2021 12:00

Tak sądzę. Miłego buntowania się w domowym zaciszu

zaloguj się by móc komentować

Krystian @Adrian-Lenz
4 marca 2021 12:02

Maski i "korporacji" się Pan boi a komputera i smaftfona już nie ?

Nie boi się Pan że anty-boży system pracuje też przez prowajderów internetu z którego korzysta Pan żeby pisać na Szkole Nawigatorów ? A przecież trzeba się wystrzegać rzeczy mających choćby pozór zła?

Tatuaż to droższa sprawa niż dowód osobisty i PESEL, więc może wszyscy już mamy znamię bestii w bazie rządowej?

"Nie mniej jednak, moralna wina osoby, która dobrowolnie zakłada maseczkę, żeby korzystać z usług, jest dla mnie ewidentna i wynika ze ścisłej analogii takiego zachowania oraz opisu z Apokalipsy "

Zapomniał Pan dodać czegoś o czipach w szczepionce.

Czemu wszyscy świeccy którzy robią za amatorów-teologów muszą zawsze zacząć od fantazjowania o Apokalipsie...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Adrian-Lenz
4 marca 2021 12:04

Szanowny Adrianie Lenz...no zgrabnie pan opisał o tej maseczce niewolnika,lecz po co do tego mieszać Pismo Święte... ?..To prawda żyjemy w bezbożnym świecie,lecz trochę pobożnych ludzi nam zostało. Skoro już to prościej podsumował to pan @magazynier ,na podobne zjawiska tych niewolniczych maseczek etc,etc ,dokąd to będzie trwać ?" Do wypełnienia 3 tajemnicy fatimskiej.".

Z Bogiem!

zaloguj się by móc komentować


ThePazzo @Adrian-Lenz
4 marca 2021 12:59

Myślę, że jednak kredyt bardziej niewoli niż maseczka :)

zaloguj się by móc komentować

Krystian @ThePazzo 4 marca 2021 12:59
4 marca 2021 13:01

Właśnie, o kredycie zapomniałem.

Teraz gorzej: kredyt hipoteczny czy najem ?

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Krystian 4 marca 2021 12:02
4 marca 2021 13:06

Tak jak napisałem, jest to moja osobista interpretacja, nikomu jej nie narzucam.

I chyba jest jakaś jakościowa różnica w przejściu, właściwie za jednym pstryknięciem, na świat zamaskowanych ludzi. Czy nie?

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @BTWSelena 4 marca 2021 12:04
4 marca 2021 13:10

Ważyłem się na interpretację Pisma Świętego, gdyż te fragmenty naprawdę ciężko jest tłumaczyć inaczej niż dosłownie; ręka, czoło - jako rzeczywiste części ciała, podobnie znamię jako fizyczny znak. Oczywiście mogę się mylić.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ThePazzo 4 marca 2021 12:59
4 marca 2021 13:16

Z jednej strony oczywiście tak, ale z drugiej, to kredyt bierze się raz, a potem trzeba się mierzyć już tylko z kosekwencjami swojej decyzji, kiedy decyzję o założeniu maseczki podejmujemy dobrowolnie każdego dnia.

zaloguj się by móc komentować


sepuku @Adrian-Lenz
4 marca 2021 13:23

"Po pierwsze, jak dotąd nie natrafiłem na komentarz katolickiego duchownego"

Zapraszam na:

https://twitter.com/KsKneblewski

ps

Trzeba troszeczkę polatać po Sieci!!!

zaloguj się by móc komentować

rk3745 @Adrian-Lenz
4 marca 2021 13:33

Trupy nie leżą na ulicach więc tylko maseczki i TV przypominają o pandemii. Noszenie maseczek na zewnątrz nie żadnego sensu. Jeśli dużo ludzi nie będzie nosiło maseczek tylko na zewnątrz, to to wystarczy aby złamać mainstreamoweą narrację.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:10
4 marca 2021 14:00

Pismo Święte musi być interpretowane w pewnej ciągłości i jedności. Interpretacja Pisma Świętego, która pokazywałaby sprzeczność pomiędzy poszczególnymi prawdami wiary jest niewłaściwa.Fragmenty  naprawdę ciężko jest tłumaczyć .Ale z tak sympatycznym wyglądem z awatara pewnością dojdzie pan do właściwych wniosków,wraz z czytelnikami.Bez urazy,lecz tak jakoś mam,że zapala mi się migające światełko,jak ktos prowadzi dysputy teologiczne ,sprowadzając do kaszanki politycznej.Oczywiście też się mogę mylić...ja po prostu tego nie lubię...więc proszę nie brać sobie tego do serca...

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @sepuku 4 marca 2021 13:23
4 marca 2021 14:10

Jakby to powiedzieć... To nie do końca jest autorytet, którym mógłbym się podeprzeć.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @rk3745 4 marca 2021 13:33
4 marca 2021 14:14

Raczej nie liczyłbym na jakiś masowy bunt. Radio i telewizja ma u nas zbyt wielu odbiorców.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Adrian-Lenz 4 marca 2021 14:14
4 marca 2021 14:30

W "moim" wiejskim kościele sami "znamionowani niewolnicy". Proboszcz chyba jeszcze nie dostrzegł w tym apokaliptycznego wymiaru.

 

zaloguj się by móc komentować

Krystian @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:06
4 marca 2021 14:32

Pana osobista intepretacja fantastyczna 1. Pisma Świetego 2. na publicznym blogu  3. zarzucająca innym winę za noszenie maseczki 4. zakładająca warunek że na tym świecie może byc lekko i wygodnie jeżeli tylko będzie "bożnie" wśród "bożnych" ludzi.

 

To nie mój portal, ale SN to nie miejsce gdzie promowane są fantazje.

A tylko przez sam fakt zarzucania komuś wymyślonej winy (jako osoba świecka) narzuca Pan innym swoje pomysły. 

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @betacool 4 marca 2021 14:30
4 marca 2021 14:48

Zdziwiłbym się gdyby dostrzegł.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Adrian-Lenz
4 marca 2021 14:59

Pamiętając pańskie wpisy jako "profesor"/leszek/ tudzież inny zadaniowy i wcześniejszą próbę zaśmiecania nieistotnym bełkotem mającym zrobić bagienko z bloga, jedna prośba: proszę sobie nie wycierać gęby Bogiem, Pismem Św. i ks. Kneblewskim.

Jeśli pan sądzi, że ludzie to łykną, bo wciskać się pan będzie zaraz po Gospodarzu, smarząc bełkot podlany jakimś prawdziwym stwierdzeniem to jest to mylny osąd...znowu.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Krystian 4 marca 2021 14:32
4 marca 2021 15:07

Dla Pana są to fantazje, dla mnie nie. Myślę, że są ludzie, którym sumienie wypomina bezrozumne poddanie się presji otoczenia w tym zakresie, nawet bez piętnowania przez kogokolwiek. Ja pokazałem moralne uzasadnienie dla sprzeciwu wobec zamaskowania. Nie przedstawiłem tego jako nauczanie Kościoła, tylko jako moją własną interpretację i w tym sensie nie narzucam. (Nie mam autorytetu, żeby cokolwiek narzucać i piszę o tym otwarcie.)

zaloguj się by móc komentować

karmel @Adrian-Lenz
4 marca 2021 15:12

Czy w kościołach obowiązują jeszcze limity liczbowe wiernych, czy już nie? Pytam bo nie oglądam wiadomosci w TV i nie przeglądam portali dezinformacyjnych. Z tego co obserwuję to już chyba nie. W pobliskim kościele niedzielne Msze św. gromadzą potrójną liczbę wiernych w stosunku do tej ostatnio dozwolonej.

Albo je zniesiono, albo zdecydowano się na ulżenie uścisku Kościołowi, który już i tak upadł pod ciężarem pedofilii. A zaczęło się robić pusto na tacach.

No i jeszcze ad rem

2 list do Koryntian w.18

My wszyscy z odsłoniętą twarzą wpatrujemy się w jasność Pańską jakby w zwierciadle; za sprawą Ducha Pańskiego, coraz bardziej jaśniejąc, upodabniamy się do Jego obrazu.

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ainolatak 4 marca 2021 14:59
4 marca 2021 15:34

Nie miałem innego konta na tym blogu oprócz "Profesor", proszę mi wierzyć. I dziękuję za podzielenie się swoją opinią.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @karmel 4 marca 2021 15:12
4 marca 2021 15:42

Niespecjalnie to wszystko w temacie notki.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:16
4 marca 2021 15:51

Mnie maseczka w żaden sposób nie zniewala - rzadko ją zakładam a jeśli tak to tylko po to by nie złamać obowiązującego prawa lub obyczaju - czyli nie wystawiać się na komentarze innych zamaskowanych. 

Jeśli to wg Pana jest grzech i moj kontakt z bestią szatanem to myślę, że czas na leczenie. 

Poważnie.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ThePazzo 4 marca 2021 15:51
4 marca 2021 17:09

Jakiego jest Pan wyznania jeśli można spytać?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:10
4 marca 2021 17:19

Ja , jeślibym zakładał, że "oczywiście mogę się mylić, " to nie ważyłbym się na  zamieszczenie na blogu podobnych konstruktów myślowych.

zaloguj się by móc komentować

Marecki @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:06
4 marca 2021 17:41

W kwesti osobistej interpretacji Pisma Świętego, fragment z drugiego listu Św. Piotra (2P 1,20):

"To przede wszystkim miejcie na uwadze, że żadne proroctwo Pisma nie jest dla prywatnego wyjaśnienia."

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Marecki 4 marca 2021 17:41
4 marca 2021 19:33

Może przypadkiem zna Pan oficjalną wykładnię podanych przeze mnie fragmentów?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Adrian-Lenz 4 marca 2021 19:33
4 marca 2021 21:02

Nawet gdy takowej nie ma (oficjalnej) , to czy to ma oznaczać, ze kazdy moze dokonywać wykładni na "swój strój"?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 4 marca 2021 21:02
4 marca 2021 21:04

A nawet jeśli może, to czy powinien?

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Krystian 4 marca 2021 12:02
4 marca 2021 21:09

 Ciekawe, czyimi emisariuszami są ci świeccy amatorzy teologowie przedstawiający apokaliptyczne wizje na bardzo wielu forach internetowych?

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @Adrian-Lenz
4 marca 2021 21:25

Myśmy (skrót myślowy) już tutaj mieli pewnego Niewolnika Własnych Genów. Eksperta Syntezy.

Tak więc korzystam z pańskiego poczytnego wpisu bo znalazłem coś co moim zdaniem koresponduje doskonale z filozofią tego naszego (s.m.) niewolnika i pańskim "pejoratywem" niewolniczym,

a zatem synteza wolności:

https://s3-eu-central-1.amazonaws.com/cartoons-s3/styles/product_detail_image/s3/cartoons/2017/05/freedom_illusion___shaditoon.jpg?itok=-vxxADOV

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @stanislaw-orda 4 marca 2021 21:02
4 marca 2021 21:32

Jak mówię, mogę się mylić, ale podsumujmy to, co na ten temat napisałem: 1. znamię bestii może być fizycznym znakiem, 2. Skoro Pismo Święte umieszcza tych, którzy przyjęli znamię w Piekle, to podobny czyn, oparty na analogicznych zasadach, jest w jakiś sposób obciążony winą.

Tylko i aż tyle.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Perseidy 4 marca 2021 21:09
4 marca 2021 21:34

A Pan czyim jest emisariuszem?

zaloguj się by móc komentować

Marecki @Adrian-Lenz 4 marca 2021 19:33
4 marca 2021 22:31

Odpowiem na to pytaniem: czy Pan sam szukał odpowiedzi na to pytanie u osób, które zajmują się teologią i studiowaniem Biblii w sposób "zawodowy" (teolodzy, kapłani, etc.)? Z tego co zauważyłem, to ten portal jest portalem głównie ludzi świeckich, którzy szukają odpowiedzi na różne pytania, jednak rzadko są to pytania o interpretacje Słowa Bożego w jego dosłownym brzmieniu. Uważam, że powinien Pan napisać list do odpowiednich ludzi, takich jak np. ks. prof. Chrostowski. Bardzo chętnie bym posłuchał i przeczytał co taka postać ma do powiedzenia na ten temat.

W Pańskich wypowiedziach wyczuwam też, że istotne jest pytanie czy ufa Pan w Kościół i czy ufa Pan w to jak pasterze prowadzą swoją owczarnię w kwestiach wiary i moralności? Całkowicie pomijam kwestie polityczne. Jest to jakby nie patrzeć kluczowa sprawa dla naszego zbawienia, gdyż o to w tym życiu chodzi - to jest nasz cel podstawowy. I czy w takim wypadku prywatne interpretacje Pisma Świętego nie mogą prowadzić do tego, że ktoś kto to przeczyta zwątpi i odejdzie od Prawdy? To już zostawiam do przemyślenia w Pańskim sumieniu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Adrian-Lenz 4 marca 2021 21:32
4 marca 2021 22:41

Czas Apokalipsy to nie musi być miesiąc  czy bodaj  rok. Ja jestem zdania, że to określenie dotyczy znacznie bardziej pokaźnego interwału czasowego, dlatego pańska  interpretacja trąci zbytnią doraźnością.
Dalej,  jestem zdania, że Szatan (Antychryst) jest zdecydowanie bardziej przebiegły, bo co Pan pocznie, jeśli za rok czy dwa wprowadzą elektroniczny system monitorowania każdego "obywatela" (technologia taka jest w zasadzie gotowa do użycia, problemem są koszty takiej masówki). To wówczas będzie zupełnie inny znak niż "maseczka", np. coś podobnego jak żołnierski "nieśmiertelnik". I  nie będzie widoczny, bo będzie  schowany pod ubraniem.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 4 marca 2021 22:41
4 marca 2021 22:49

Koszta już zostały poniesione.

elektroniczny system monitorowania

 

tak mi sie wydaje.

oj wydaje.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @MarekBielany 4 marca 2021 22:49
4 marca 2021 23:02

Stosowne oprogramowanie i gadżety (technikalia) to pikuś. One sa u uzyciu (chocby monitoring miejski). 
Ale to jest monitoring bierny, obywatel musi znaleźć sie w obszarze objętym takim monitoringie, Chodzi natomiast o monitoring zwrotny (taki jak np. w samochodach, który odbiera sygnał od obiekt-samochodu) Nie kazdy samochód to posiada, no i zasięg tych urzadzeń jest różny. Gdyby wszystkie samochody i wszyscy ludzie mieli taki nadajnik, to wysta[iłby  by sie problem w przetwarzaniu takiej masy danych.

Być może układy kwantowe w nowych generacjach komputerów pozwolą na to, ale po pierwsze, nie tak prędko, a po drugie ktoś to musi analizować i, ewentualnie, zlecać podejmowanie jakichś działań. Ludzkość zostanie podzielona  na nadzorców - elektronicznych pastuchów oraz resztę  (krowy na zagrodzonych pastwiskach).

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:02
4 marca 2021 23:04

Każdy ma telefon i karte kredytową a jak tego nie ma to jakby go nie było - praktycznie nie da się bez tego żyć - więc jesteśmy już perfekcyjnie monitorowani.

Nie trzeba wiecej. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:02
4 marca 2021 23:07

Dzięki. Tchu już brakuje.

Masz nadzieję, że się pogubią ?

zaloguj się by móc komentować

olo @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:02
4 marca 2021 23:13

przy "drugiej fali" bylo pare projektow, ale podobno wszedzie sie systemy wywracaly z przeciazenia

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarekBielany 4 marca 2021 23:07
4 marca 2021 23:18

wystąpi syndrom "wieży Babel".

zaloguj się by móc komentować


Wolfram @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:02
4 marca 2021 23:45

Nie są potrzebne komputery kwantowe - ponieważ nie ma potrzeby śledzić każdego, zawsze i w pełnym zakresie.

Wystarczy np. ograniczyć się do świata pieniądza redukując obrót pozabankowy. Już obecnie, na skutek wdrożenia dyrektyw dot. zwalczania prania brudnych pieniędzy i terroryzmu można być odpytanym o przelewy czy ogólnie transfery (a szczególnie wpłaty gotówkowe) już od kwoty równowartości 1.000,- EUR. Żeby lepiej zrozumieć, jaka to jest kwota - to w przybliżeniu równowartość połowy tej kwoty stanowi miesięczny limit kwoty wolnej od zajęcia komorniczego - czyli poziomu umownego minimum, jakie ustawodawca uznał za odpowiednik minimum przetrwania.

Zakładając konto bankowe masz mniej lub bardziej egzekwowany obowiązek podania spodziewanych wpływów z wynagrodzenia. wszystko, co ponadto jest potencjalnie podejrzane. Podobną rolę monitorującą pełni rodzaj "podsłuchu skarbowego" - podatek od czynności cywilno-prawnych (limit zwolnienia:  mniej niż 1.000,- PLN).

W/w monitoring posiada już infrastrukturę, stronę techniczną i odpowiednie możliwości.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Adrian-Lenz
5 marca 2021 07:05

Czy pan sę zastanawiał kiedykolwiek co, lub kto, może przez pana przemawiać ?

Rozważac w umyśle można wiele spraw, od interpretacji i nauczania mamy ojców

koscioła. To jest czysty protestantyzm takie świeckie pitolenie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Wolfram 4 marca 2021 23:45
5 marca 2021 08:09

Na pocieszenie zostaje  dusza, a tej póki co, nie da się zaczipować. Ciało zaś przecież to  proch tej ziemi,

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Adrian-Lenz
5 marca 2021 08:26

Co jakiś czas kolejne pokolenie jest przekonane że żyje w czasach ostatecznych, nic nowego. Za dziesiatki tysiecy lat ludzie będą tak samo pieprzyć, terminów zagłady było już wiele. Mniej odporni popadają w poranoje odbierając sobie życie ku uciesze wiadomokogo . Jaką mamy pewność że maseczka na twarzy i paszport szczepień nawet w formie czipu jest początkiem końca. Ja wyobrażam sobie dużo gorsze scenariusze...  

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Marecki 4 marca 2021 22:31
5 marca 2021 09:20

Nie ufam hierarchii "posoborowego kościoła", gdyż głosi naukę sprzeczną z odwiecznym Magisterium Kościoła.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ThePazzo 4 marca 2021 23:01
5 marca 2021 09:32

Dopytam jeszcze tylko pod którą hierarchię Pan podlega. Przy założeniu, że hierarchia to biskupi i kapłani, którzy prowadzą wiernych, to mamy trzy opcje, które twierdzą, że mają prawdę katolicką:
- hierarchia posoborowa z siedzibą w Watykanie (w sumie to nie wiem, czy obecnie roszczą sobie tytuł do posiadania prawdy katolickiej, ale niech będzie)
- bractwo św. Piusa X założone przez abp Lefebvre
- sedewakantyści / katolicy integralni z bp. Sanbornem, Selwayem, Dolanem i in.

Ja wybrałem trzecią opcję a Pan?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adrian-Lenz 5 marca 2021 09:20
5 marca 2021 09:32

Wie pan na czym polega pański problem? Nie przyjęli pana do seminarium, ze względów dla mnie oczywistych. Ale niech pan spokojnie czeka, jak Hołownia zostanie politykiem, będą szukali dla niego przeciwwagi. Wtedy sie pan zgłosi. Kapitału jednak na tym portalu pan nie zbije, o czym lojalnie uprzedzam. Żeby sie pan za parę dni nie zdziwił. 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Brasil 5 marca 2021 08:26
5 marca 2021 09:36

W temacie Czasów Ostatecznych, to katolicy wierni Tradycji są zgodni, że Wielka Apostazja, która miała te czasy poprzedzać, już nastąpiła po II Soborze Watykańskim - lata 60-70 i późniejsze XX w.

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @gabriel-maciejewski 5 marca 2021 09:32
5 marca 2021 09:50

Naprawdę uważa Pan, że postanowiłem tu napisać, żeby uzyskać kapitał polityczny i wejść w politykę? Kto niby miałby mnie tu zauważyć? Nie znam, co prawda, kulis takich akcji, ale chyba to tak nie działa.

Co do mojej działalności tutaj, to spokojnie, nie będę poruszał tylko takich polemicznych tematów, które mogą budzić jakieś zainteresowanie.

zaloguj się by móc komentować



sannis @Adrian-Lenz 5 marca 2021 09:32
5 marca 2021 10:08

Trzecia opcja? Ja nie rozumiem dlaczego wszyscy bradziej papiescy od papierza nie wybierają tej prawdziwej ortodoksji - prawosławia. Nie idą na całość tylko brną w jakieś popierdułki.

zaloguj się by móc komentować

sannis @sannis 5 marca 2021 10:08
5 marca 2021 10:09

papieża oczywiście

 

zaloguj się by móc komentować

moher @Adrian-Lenz
5 marca 2021 10:11

W Pańskiej teorii jest jeden poważny błąd - ludzie noszący maseczki, paszporty covidowe itp. nie robią tego w złej intencji.

Tylko świadome przyjmowanie znaku bestii to zło, więc co?

Niedoścignionym, idealnym wzorem bestii jest AI (sztuczna inteligencja) - nie posiadająca duszy, bez empatii, emocji, sumienia, nie stworzona przez Boga.
Jeśli możliwości AI - szybkość jego uczenia, nieograniczony dostęp do wiedzy (internet), elektronika "utrzymująca ją przy życiu" będzie postępować w takim samym tempie jak obecnie to nie trudno sobie wyobrazić co powstanie w przyszłości.
Super inteligentna, nieomylna, posiadająca wszechwiedzę, bezinteresowna, najsprawiedliwsza, najuczciwsza Władza, której oddanie przez ludzi będzie jedyną logiczną możliwością.
Każdy kwestionujący ten ideał będzie opętanym i bezmyślnym fanatykiem religijnym.
Nie będzie żadnych materialnych, nieduchowych argumentów przeciw przyjęciu znaku bestii (np. chip ze stanem konta po zlikwidowaniu gotówki by kupować i sprzedawać).
Jednak każdy wierzący w Boga będzie miał świadomość, że to bezduszna bestia i jeśli dobrowolnie przyjmie jej znak - zrobi źle.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Adrian-Lenz
5 marca 2021 10:37

Pan się naprawdę niepotrzebnie zadręcza. Ostatecznie nami dziećmi Bożymi miłosierny swórca zapewne postanowił wypełnić wiecej czasu niz np dinozaurami, nie uważa pan ?

zaloguj się by móc komentować

Marecki @Adrian-Lenz 5 marca 2021 09:32
5 marca 2021 12:08

Kolejny cytat z Pisma Świętego, ale już ostatni, bo nie będę Panu nabijał statystyk wejść i komentarzy. 1Kor 1,10-16:

"10 A przeto upominam was, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście byli zgodni, i by nie było wśród was rozłamów; byście byli jednego ducha i jednej myśli. 11 Doniesiono mi bowiem o was, bracia moi, przez ludzi Chloe, że zdarzają się między wami spory. 12 Myślę o tym, co każdy z was mówi: «Ja jestem Pawła, a ja Apollosa; ja jestem Kefasa, a ja Chrystusa». 13 Czyż Chrystus jest podzielony? Czyż Paweł został za was ukrzyżowany? Czyż w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? 14 Dziękuję Bogu, że prócz Kryspusa i Gajusa nikogo z was nie ochrzciłem. 15 Nikt przeto nie może powiedzieć, że w imię moje został ochrzczony. 16 Zresztą, prawda, ochrzciłem dom Stefanasa. Poza tym nie wiem, czym ochrzcił jeszcze kogoś."

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Adrian-Lenz
5 marca 2021 12:23

Jestem Katolikem więc jestem człowiekiem Papieża - wstrętnym papistą :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @sannis 5 marca 2021 10:08
5 marca 2021 12:50

Stwierdzenie bardziej papieski od papieża, akurat w tym wypadku nie ma zastosowania, gdyż w ogóle nie uznajemy Bergolia jako papieża Kościoła Katolickiego :)

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @moher 5 marca 2021 10:11
5 marca 2021 12:52

Bez świadomości nie ma grzechu, to prawda, ale myślę, że wiele osób przeżywa w tym wszystkim jakieś momenty refleksji i po prostu podejmuje decyzję "coś za coś".

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Marecki 5 marca 2021 12:08
5 marca 2021 12:57

Przepraszam, ale ja naprawdę wyjątkowo tylko w tym tekście ważyłem się na własną interpretację Pisma Świętego. Normalnie tego nie robię i uważam przerzucanie się wesetami z Biblii za niecelowe. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ThePazzo 5 marca 2021 12:23
5 marca 2021 12:58

Mogę powiedzieć to samo o sobie :)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Adrian-Lenz 5 marca 2021 12:58
5 marca 2021 13:11

Nie wiem czy Pan wie ale Papież już się zaszczepił na covid19 i promuje szczepienia.

Tzn stręczy szczepionke, która jak wiemy nie przeszła oficjalnych testów a także jej produceni nie odpowiadają za jej działanie.

 Zna Pan przypadki porównywalne w historii Kościoła?

Więc ja tak ostrożnie podchodzę dziś do każdej władzy zarówno świeckiej jak i duchownej. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @ThePazzo 5 marca 2021 13:11
5 marca 2021 16:33

Tak... właśnie chodzi o to, że Bergolio nie jest papieżem. Heretyk nie może być papieżem, w taki sam sposób jak kobieta nie może być papieżem. To, że wiele osób go za takiego uznaje nic tu nie zmienia.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Adrian-Lenz
5 marca 2021 16:44

Ma pan tutaj podobnych panu prawdziwych katolików rytu niemieckiego co podkreśla ich wiarygodność. Znaja sie chłopy na historii i teologii jadą po papieżu per. Wojtyła. zdrajca itp.

http://www.einsicht-aktuell.de/index.php?svar=5&artikel_id=3956&searchkey=Wojtyla

Wieden 1683 A tu próbka wiedzy historycznej mały cytat : nur fehlten noch die Polen. Ihre Disziplinlosigkeit und Plünderungssucht war an dieser Verzögerung Schuld. czyli : Brakowało tylko Polaków przyczyna ich opóznienia wynikała z braku dyscypliny oraz chęci grabieży.  (mniemam ze wrodzonej )

http://www.einsicht-aktuell.de/index.php?svar=5&artikel_id=1712&searchkey=Polen

To są opętani nienawiścią ludzie plujacy na kościół posoborowy bez opamiętania. zamów sobie pan prenumerate, oddziały mają w samych ciekawych miejscach aaa...kysz.

http://www.einsicht-aktuell.de/index.php?svar=10&static_page=links

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Brasil 5 marca 2021 16:44
5 marca 2021 17:24

Nie umiem niemieckiego, nie znam tych ludzi. Żeby mówić poważnie o jakiejś grupie, to musi być hierarchia - biskupi, kapłani. Czy oni to mają?

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Adrian-Lenz
5 marca 2021 18:32

Zbliżony do Lefebrystów. Dr. Eberhard Heller ur.1942 r. Prawdziwy człowiek renesansu po ukończeniu liceum o profilu Humanistycznym trzyletnia służba wojskowa którą ukonczył w stopniu porucznika. Studiuję filozofię, archeologie, historię, socjologię w protescie i opzycji do drugiego Soboru Watykańskiego zakłada pismo Rzymskich Katolików "Einsicht" gdzie z jedynej prawdziwej katolickiej pozycji pluje na kosciół i neguje wybory kolejnych papieży. To są projekty antykatolickie szyte grubymi nićmi do siania zamętu, pora przestać pić mocz szamana.

https://marjorie-wiki.de/wiki/Eberhard_Heller

 

zaloguj się by móc komentować

Adrian-Lenz @Brasil 5 marca 2021 18:32
5 marca 2021 18:42

Nie odpowiedziała Pani na moje pytanie.

Jeśli nie mają kapłanów ani biskupów, to naprawdę nie ma sensu się tym zajmować. Na świecie są ludzie o naprawdę różnych poglądach.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adrian-Lenz 4 marca 2021 13:06
5 marca 2021 20:09

stań przy osobach, które covid mają za sobą albo ich bliscy zmarli z tego powodu - będziesz wtedy spał w trzech maseczkach

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adrian-Lenz 4 marca 2021 15:07
5 marca 2021 20:12

tak, nie masz ani autorytetu ani też wiedzy i to wiedzy praktycznie o wszystkich tematach, którymi epatujesz

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Perseidy 4 marca 2021 21:09
5 marca 2021 20:13

pytanie bardziej do psychiatry/psychologa

zaloguj się by móc komentować


Adrian-Lenz @qwerty 5 marca 2021 20:12
5 marca 2021 20:14

Niech Pan nie czyta, to takie proste.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:02
5 marca 2021 20:14

ten podzial ludzkości już jest wdrożony i udoskonalany

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 4 marca 2021 23:18
5 marca 2021 20:15

tak i to już widać, także u nadzorców

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 4 marca 2021 23:45
5 marca 2021 20:18

no i swoją patologię, ktora rozrasta sie jak nowotwór złośliwy; każdy resort posiada własne bazy danych i je zapelnia informacjami, mozna przeżyć szok co jest w takich bazach danych; załatwiałem sobie kilka dni temu debet w rachunku bankowym,- i prośba banku abym okazał, że mam dodatkowe przychody najlepiej z handlu na allegro - tak, szło o pcc

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adrian-Lenz 5 marca 2021 09:32
5 marca 2021 20:20

a czy Waść jest Papieżem tej trzeciej opcji? bo mam takie wrażenie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adrian-Lenz 5 marca 2021 12:50
5 marca 2021 20:21

a kogo to nieuznawanie obchodzi?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adrian-Lenz 5 marca 2021 12:57
5 marca 2021 20:22

więcej się nie waż, ok?

zaloguj się by móc komentować


Adrian-Lenz @qwerty 5 marca 2021 20:22
5 marca 2021 20:50

Niech Pan tu lepiej nie komentuje, ok? To nie jest odpowiedni styl.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować