-
Adrian-Lenz
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Takie jest Pana zdanie, jednak jak dotąd Pan tych sprzeczności nie wykazał.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 12:58 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Nie widzę nic zdrożnego w stwierdzeniu, że pewne zachowania, decyzje są nieodpowiedzialne, przecież nie wymieniam żadnych nazwisk. Mogę chyba napisać, że stawianie domu na słabych fundamentach jest nieodpowiedzialne?
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 12:54 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
"niewątpliwie patrząc na całokształt tego co Pan pisze, takie kontakty w takim rozumieniu mogą być grzeszne" No właśnie: mogą, nie muszą, zależy od okoliczności.
Jeśli chodzi o posoborowe sakramenty, to chrzest i małżeństwo są ważne, przynajmniej na razie i w Polsce, bo na zachodzie zdarzają się inwencje twórcze typu : "My ciebie chrzcimy..."
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 12:08 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Podstawowym problemem jest fakt, że to nigdy nie będą szkoły katolickie, choćbyśmy zrobili milion reform. A to do takich szkół katoliccy rodzice posyłali w przeszłości swoje dzieci. Takich szkół u nas nie ma i daltego jedyną opcją dla katolików ("tradycyjnych") jest edukacja domowa.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 12:01 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Co tu jest do rozumienia? Zgadzamy się, że to rodzice są odpowiedzialni za wychowanie dzieci. Różnimy się natomiast w tym co uważamy za dobre wychowanie, dobrą edukację dziecka. Takie różnice są czymś naturalnym i oczywistym, chociażby ze względu na różnice w zapatrywaniu na religię, wiarę.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 11:56 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Uważam, że rodzice są odpowiedzialni za wychowanie swoich dzieci i że lepiej nie mieć dzieci niż je źle wychowywać. Pan tak nie uważa?
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 11:19 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Pańskie rozumowanie a maiori ad minus jest tego typu: Skoro Kościół zaleca wiernym życie we wspólnotach katolickich, to wszelkie relacje czy transakcje z osobami innej wiary, niezależnie od okoliczności, są grzeszne.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 11:18 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Nie. Czemu Pan jest taki ciekawy mojego życia? Mogę porozmawiać z Panem jedynie w temacie notki, jeśli Panu to nie odpowiada, nie ma co komentować.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 10:28 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Rozumiem argument z brakiem środków na życie. Tylko czy zdając sobie z tej sytuacji sprawę i zakładając, że będzie trzeba oddać kształcenie swoich dzieci w ręce systemu, w którym z góry wiemy, że nie rozwiną się prawidłowo, można podjąć odpowiedzialną decyzję o założeniu rodziny? Moim zdaniem nie.
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 09:56 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
A co to Pana obchodzi?
|
|
Adrian-Lenz |
| 17 marca 2021 07:08 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Tak, ja nawet postulowałbym wykluczenie z dyskusji o polityce osób, które są za przymusowo-pańtwowymi:
1. Edukacją
2. Służbą zdrowia
3. Ubezpieczeniem emerytalnym
Teren by się trochę oczyścił i może udałoby się w końcu przeprowadzić rzeczową dyskusję.
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 20:19 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Jeszcze nie mam dzieci, ale jak będę miał, to nie poślę do szkoły. Jeśli jest Pan zainteresowany tym tematem, to w internecie można znaleźć wiele świadectw rodziców realizujących domowe nauczanie w praktyce.
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 19:42 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Dziękuję za komentarz.
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 16:14 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
To Pan rzeczywiście poleciał merytorycznie...
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 15:50 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Jak Pan widzi, ja preferuję domowe nauczanie i nie roszczę sobie pretensji, żeby pod przymusem kształtować cudze dzieci na swoją modłę. Czy w "pańskim świecie" taka zasada też by obowiązywała?
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 15:00 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Kto to jest MY?
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 14:29 |
@Dlaczego ludzie posyłają dzieci do szkoły? (16 marca 2021 10:30)
Uważam, że pan Karoń w ciekawy sposób i całkiem trafnie opisał zjawisko antykultury.
"To co Pan robi jest irytujące." Jest na to rada - nie czytać.
|
|
Adrian-Lenz |
| 16 marca 2021 13:41 |
@Sedewakantyzm, pocieszająca wizja nieomylnego Kościoła (12 marca 2021 11:33)
Ok, wszystkiego dobrego.
|
|
Adrian-Lenz |
| 15 marca 2021 10:11 |
@Sedewakantyzm, pocieszająca wizja nieomylnego Kościoła (12 marca 2021 11:33)
Heretycy też mogą mieć ważne sakramenty, jeśli jest zachowana odpowiednia materia, forma i intencja.
Nieporozumienie może wynikać z faktu, że słowo biskup ma jakby dwa znaczenia. Pierwsze - sakramentalne, jako najwyższa forma kapłaństwa. W tym znaczeniu duchowny przyjmujący konsekrację biskupią, otrzymuje moc wyświęcania kapłanów i udzielania sakramentu bierzmowania. A drugie znaczenie - biskup, jako urząd pasterski, następca apostołów. W tym znaczeniu biskup otrzymuje w zarząd daną diecezję, wiernych, ma prawo nauczania oraz udział w zwyczajnym Magisterium Kościoła.
Kiedy na skutek publicznej herezji biskup odłącza się od Kościoła, to przestaje być biskupem tylko w tym drugim znaczeniu, traci urząd, ale nie sakrament. I w tym sensie sedewakantyści mówią o ps ...
|
|
Adrian-Lenz |
| 14 marca 2021 09:19 |
@Sedewakantyzm, pocieszająca wizja nieomylnego Kościoła (12 marca 2021 11:33)
Nie ma sensu się zbytnio przejmować sprawami, na które nie mamy wpływu :)
|
|
Adrian-Lenz |
| 13 marca 2021 16:23 |